דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בגלי הלם: מה אפשר לעשות עם גלי הלם? 

מאת    [ 06/08/2011 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 3519 פעמים ]

השיטה החדישה ביותר לטיפול במגוון בעיות גידים ושרירים הגיעה לישראל, והיא מאפשרת לאנשים לפתור את הבעיות המסבות להם כאב, גם אם הם סבלו מעביות אלו במשך שנים. טיפול בגלי הלם הוא הנשק החדש נגד מחלות מסוג זה, והוא יכול להחליף את הניתוחים הפולשניים שהוצעו עד עתה.

בעיקרון, טיפול בגלי הלם מגיע מהשיטה הוותיקה של שבירת עצמים קשים בעזרת גלי קול, אשר שימשה (ועדיין משמשת) עבור טיפול באבנים בכליות. השיטה המקורית התגלתה ופותחה במקור בשנות השמונים. במהלך העשור האחרון, נעשו שינויים ופיתוחים חשובים, אשר הציגו לעולם את האפשרות של טיפול בגלי הלם עבור ריפוי פגיעות שונות כגון פגיעות בשרירים, התגבשות משטחי סידן בגידים ובשרירים, אוסתאופוראזיס, פציעות ספורט (כמו מתיחת שריר ו"מרפק טניס" או "מרפק גולף"), שברים בעצמות, מחלות ראומטיות ועוד. מחקרים רבים נערכו בנושא של טיפול בגלי הלם עבור בעיות אלו, והתוצאות הוכיחו שיפור ניכר באחוז גבוה מאוד מקרב המטופלים, שיכול להגיע גם להחלמה מלאה.

בשנים האחרונות, גלי הלם שינו את דרך החשיבה המסורתית לגבי הטיפולים האפשריים עבור בעיות אלו, אשר בעבר ניתן היה לפתור רק באמצעות ניתוח. רשות המזון והתרופות האמריקאית (ה-אף.די.איי), אישרה מתן טיפול בגלי הלם עבור הבעיות הללו ועוד, בהתבסס על העובדה שהייתרונות של טיפול בגלי הלם עולים על הייתרונות של כל טיפול אחר הידוע לנו כיום (תרופות, זריקות קורטיזון לאזור הפגוע, ניתוחים וכו'). ייתרונות נוספים של הטכנולוגייה הכוללת גלי הלם הנם טיפולים קצרים ומועטים, תוצאות מיידיות, הקלה מיידית של הכאב ושיפור מיידי בטווח התנועה של האזור הפגוע, כלומר- חזרה מהירה לשגרה (כולל חזרה לשגרת האימונים במקרה של ספורטאים).

גלי הלם, שהם בעצם גלי קול (ואין לבלבל אותם עם אולטרא-סאונד), נוצרים בעזרת לחץ אויר, הנוצר על ידי קומפרסור בתוך המכונה המיוחדת הנמצאת בשימוש במהלך טיפול בגלי הלם. האויר הדחוס, בעזרת הגנרטור אשר בתוך המכונה, יוצרים גלי הלם, אשר מועברים אל הגוף בעזרת פולסים קטנים. במקרה של הצטברות סידן על הגידים או השרירים, גלי הלם אלו, אשר נוצרים בעזרת הפעלת הפולסים המתאימים על האזור המטופל, יוצרים אפקט של דחיפה ומשיכה על הצטברות הסידן, וכך שוברים אותן לחתיכות קטנטנות, מה שמאפשר את ספיגתם על ידי הגוף.

בנוסף, טיפול בגלי הלם יוצר מעין "מיני-טראומה" מפוקחת בגוף, וכך גורם לגוף להפריש באופן מוגבר כימיקלים אשר אחראים על הפחתת כאב, מה שתורם רבות להפחתת מידת הכאב של המטופל- במהלך הטיפול ואחריו. במקרה של טיפול בגלי הלם עבור בעיות אחרות, גלי הלם הנשלחים אל הגוף גורמים לזרימת דם מוגברת אל האזור הפגוע, ולחידוש מואץ של התאים והרקמות. תופעות אלו עוזרות לגוף לרפא את עצמו, ואף משפרות את טווח התנועה של השרירים והגידים. הוכח גם שהתופעות הללו, הנגרמות משליחת גלי הלם אל הגוף, עוזרות בבנייה מחודשת של עצמות ובאיחוי שברים.

טיפול בגלי הלם נמשך רק כמה דקות, אינו מצריך הכנה טרום- טיפולית או תקופת החלמה במנוחה, ואין לו שום סוג של תופעות לוואי קשות או מסובכות. ריפוי מלא יכול להיות מושלם לאחר טיפול אחד עד שחשה טיפולים, בהתאם לחומרת המצב, וניתן לקבוע אותו במהירות ובקלות, בכל מרפאה מתמחה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב